De sociale media trends van 2024

Gepubliceerd op 11 januari 2024 om 10:44

Ook in 2024 is sociale media de plek om te zijn als bedrijf. Ik geloof oprecht dat je sociale media voor jou kan laten werken. En dat je echt niet elke dag moet posten om jouw publiek te bereiken. Maar ik geloof ook dat je moeilijk je klanten bereikt, als je niet vindbaar bent op Google. 

Ik struinde de afgelopen weken de meeste website online af en kwam de volgende tendsen tegen voor het nieuwe jaar. Ik verzamelden ze hier: 

 

*  Kom opdagen als je zelf: imperfect

Echte emoties van echte mensen in echte, niet perfecte settings blijven scoren. Wees jezelf en gebruik herkenbare verhalen op sociale media. 

 

* Sociale media als bron

Verhoog je zichtbaarheid op sociale media door gebruik te maken van  zoekwoorden, alt-teksten, titels en profielen aan te passen aan het zoekgedrag van je doelgroep.

 

* Video's blijven populair

Korte, krachtige video’s blijven scoren. Zelfs LinkedIn ontsnapt er niet aan. De beste combinatie is humor met nuttige informatie! Gebruik hiervoor Canva, Premiere Pro bijvoorbeeld. 

 

* Ondertiteling van jouw video's

Door programma's als Captions of Capcut heb je in no time je video's ondertiteld. Die kleine aanpassing zorgt ervoor dat je video toegankelijk is voor iedereen. 

 


* Gebruik AI

Artificial Intelligence (AI) is niet meer weg te denken in de digitale wereld. Wees er niet bang van maar gebruik het. Zo kan je de beste keywords zoeken voor je bedrijf bijvoorbeeld. Of goed scorende captions voor instagram laten genereren. 

 

* LinkedIn

​LinkedIn wil waardevolle relaties opbouwen en niet meer enkel leads genereren. Deel vooral content om je positie als expert in te nemen om klanten aan te trekken. Andere gebaren die gewaardeerd worden zijn privé berichten te sturen naar mensen die op je posts reageren en hun voornaam te gebruiken. Hen persoonlijke vragen te stellen en echt geïnteresseerd te zijn in hun leven, wensen en motivaties.

 

* Productknop

De productknop is weggevallen op Instagram en Facebook. Om toch rechtstreeks naar jouw webwinkel te gaan, kun je een link gebruiken in jouw stories. Zo breng je klanten meteen naar de juiste pagina om te bestellen. Hoe minder kliks, hoe beter! 

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.